posted by DGDragon 2015. 4. 5. 22:30

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5598457#post5598457
A totally new system of structures in space is under development with plans to already release first parts in 2015. This will change the face of the game world and massively enhance the options for all players!

The new structure system will cover everything that can be deployed in space and should incorporate at least the following features:
새 스트럭처 시스템은 우주에 설치가능한 모든 범위를 커버할 것이며 적어도 아래 사항들을 반드시 포함하고 있어야함.
* Completely new fitting systems for structures (somewhat similar to ship fitting with slots)
스트럭처들을 위한 완벽히 새로운 피팅 시스템(슬롯을 활용한 쉽 피팅과 유사하게)
* Intuitive and easy to use UI
직관적이며 사용하기 쉬운 UI
* Meaningful structure progression system (think of a Interbus Identification System for structures and not only for ships)
의미있는 스트럭처 시스템(배 뿐만이 아니라 스트럭처에도 적용되는 ISISI 시스템을 생각 중)
* Graphical enhancements and improved visuals (the biggest entities should be much larger than they are now)
그래픽 향상과 향상된 비주얼(최대급 사이즈는 지금 있는 것보다 훨씬 클 것임)
* Proper housing/storing of items and ships according to the structure size - from mooring to docking up
스트럭처 크기에 따른 배와 아이템의 저장 / 하우징 기능 제공 - 정박부터 도킹까지
* Destructible structures and a meaningful retrieval mechanic of items that have been in those structures when they got destroyed
파괴가능한 스트럭처와 스트럭처가 파괴되었을 때 이를 회수할 수 있는 적절한 메카니즘
* Much easier and better management of structures
매우 사용하기 쉬워지고 관리하기 편해지는 스트럭처
* A proper transition plan to the new structures
새 스트럭처로의 적절한 전환 계획
* Much expanded functionality and capabilities of structures (read the blog!)
기능 및 적용성 면에서 매우 확장된 스트럭처.

We want to discuss those ideas in depth and on a high level with you before we continue.

Please read CCP Ytterbium's dev blog Back Into the Structure and come back with your opinions and feedback!

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5599502#post5599502
Cervix Thumper wrote:
watching the twitch and reading this sounds kind of like a cash grab.

we have to purchase new material while the old become obsolete?

existing structures / purchases can't be upgraded or transitioned into the new system?

for those purchases that have already been made and not deployed.. players are S.O.L?

A transition period is nice but, all said and done, it seems like scrap the old and buy the new.
Q: 이건 새로운 ISK 소모 방식인가.
새 것들이 쓸모없어지면 우리는 걍 새 거 사야 하는 거임?
현존하는 스트럭처나 다른 것들이 업그레이드나 새 시스템의 구성품으로 변환될 순 없는 거임?
전환 시간을 주는 건 좋은데... 그 말로 보기엔 옛날 건 전부 그냥 버리고 새 거 사라는 거 같은데.

This was something missing from the blog but we discussed in our roundtable at Fanfest today. We will make sure you get some reasonable value back from your old structures and not just nerf them until they don't do anything. This includes the tower, modules and blueprints to build them.

We did a similar thing during the industry expansion.

Oh and for the wormholers, yes you will be able to anchor some (or maybe all of these structures). However there will be some activities / bonuses that remain tied to sovereignty. The exact details of this need to be discussed with the wormhole community to see what best fits their needs and play style.
A: 블로그에선 누락됐는데, 우린 이를 오늘 펜페스트 라운드테이블에서 논의했음. 우리는 여러분의 옛 스트럭처들이 아무 역할도 하지 않게 되기 이전에, 그냥 이를 너프해버리는게 아니라 여러분에게 일정량의 정당한 보상을 주도록 할 것임. 이는 타워, 모듈, 그리고 이를 만들기 위한 블루프린트에도 적용됨.

우리는 이와 비슷한 것을 인더스트리 확장팩에서 시행함.

그리고 웜홀에 대해선, 여러분은 여전히 몇개(혹은 모든 종류의 스트럭처)의 스트럭처를 앵커 가능함. 그러나 몇개의 기능은 소버리니티라는 제약이 있음. 구체적인 디테일은 웜홀 커뮤니티와 상의하여 그들의 요구와 플레이 스타일에 적합하도록 정할 예정임.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5599512#post5599512
Erm.. I did. But what I haven't seen explicitly said is whether the user that deploys the structure can be a solo player or indeed can't be. Just seeking a clarification.
Q: (NPC 꼽에 있는) 솔로 플레이어도 스트럭처 설치 / 사용이 가능한지 아닌지 명확하게 알고 싶은데.

Our current thinking is you cannot be in an NPC corp because you need to be able to declare war against the owner.

However we want people to be able to deploy personal use only towers from within any player corporation.
A: 우리의 현재 계획으로는, 소유자에게 워덱을 걸 수 없는 상태는 곤란하기 때문에 NPC 꼽 소속으로는 안 될 거임.
다만, 플레이어꼽에 소속한 사람이 본인 개인만 쓸 수 있는 타워를 설치하는 건 가능하도록 할 계획임.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604412#post5604412
Tzar Sinak wrote:
Please consider:

If the owner of containers that are injected into space (as a result of structure destruction) does not retrieve them WITHIN A PERIOD OF TIME, these containers should become scannable and hackable. This will provide additional and logical game play. The destroyed structure will become a beacon of possible loots to be had for explores as we travel from system to system.
Q: (스트럭처 파괴로 인해) 우주로 사출된 컨테이너의 소유주가 정해진 시간 동안 그걸 회수하지 않으면, 컨테이너가 스캔 / 해킹 가능하게 해주셈. 이는 추가적인 게임 플레이 컨텐츠가 될 수 있을 거 같음. 파괴된 스트럭처는 여행자에게 룻의 신호가 될 것이고 우리는 그걸 찾아가겠지.

Yes this was how we imagined the can ejection should work, at least the scanning part. It also lets us play with the timing on how long the can is safe. The big XL structures might have quite a long time period before the journal entry expires vs a small structure which only gives you a few days to try to recover your assets (for example).
A: 이는 배출물이 어떻게 기능할지 우리가 생각하고 있는 정확한 모습임. 적어도 스캔 부분에 대해선. 또한 깡이 얼마나 오랫동안 안전할지도 정해야 함. 거대한 XL 스트럭처는 매우 긴 기간을 가질 것이고, 작은 스트럭처는 여러분의 재산을 회수할 때까지 불과 며칠만의 제한이 있을 거임(예시지만).

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604506#post5604506
Max Kolonko wrote:
One important question.

Today one of the reason we attack other towers is loot (in WH piniata POS can have anything from few bill to 100 bil)

But we are now told that new system will somehow separate people assets from Struckture Fitting and only drop fitting???

My question is: will we still have loot from structures smaller than station?
Q: 오늘날 우리가 타워를 치는 이유 중 하나는 룻임(웜홀의 포스에는 수빌에서 100빌까지의 재산이 들어있음).
그런데 지금 얘기하고 있는 새 시스템에선 각개 인원의 재산과 스트럭처 피팅을 얘기하고 있는데 피팅만 드랍하는 거임?
내 질문은: 스테보다 작은 스트럭처에서도 룻이 있긴 한 거임?

This is a really good question. We need to carefully balance the reward for attackers vs the risk for people to actually put all their stuff in a structure and use it. Right now things are very binary, outposts you never lose anything and POSes you lose everything. We want to add more granularity and opportunity for it to go either way.

So a few points worth noting:

1) Structures should be destroyed more often than they currently do (easy thing to say for Outposts obviously) which means more opportunities for looting.

2) Creating a time limited ability for the owners to evac their stuff from a safe spot near the structure creates another opportunity for the aggressor to catch them in the act and collect more loot. This also balances quite nicely between a deep nullsec system being taken over vs a high security system.

3) We want to explore ideas for dropping "in progress" loot such as build materials from industry jobs, and other such things. Taking suggestions on this.

If there is a good chance of all of the stuff being destroyed when the structure goes down we will see far less people take that risk and so far less opportunities for people looking for loot in the first place.

It's a great discussion to debate though, exactly how much risk vs reward is fair considering both sides.
A: 이는 대단히 좋은 질문임. 우리는 스트럭처에 자신의 재산을 넣고 그걸 굴리는 사람들이 짊어질 리스크와 그걸 공격하는 이들의 보상에 대해 매우 신경 써서 밸런스를 잡을 필요가 있음. 현재 상태는 양분화되어있음. 아웃포스트는 절대 아무것도 잃지 않고, 포스는 모든 걸 잃어버림. 우리는 더 많은 요소와 기회를 추가하고자함.

1) 스트럭처들은 지금보다 더 자주 파괴될 것이며(특히 아웃포스트에 관해선 명백히), 이는 루팅을 위한 기회가 더 많아지는 것을 의미

2) 스트럭처 주변의 세이프 스팟에서 소유주의 재산을 빼돌릴 수 있는 능력(다만 시간 제한 있는)은 어그레서에게 그를 잡아 더 많은 룻을 할 수 있는 또다른 기회를 제공해줄 거임. 이는 또한 점령당하는 널섹 깊숙한 시스템과 하이섹 사이의 밸런스 잡기에도 좋아보임.

3) 우리는 또한 인더스트리 작업(혹은 그와 비슷한 모든 작업)이 걸려 생산 중인 것을 터뜨리면, 생산 중인 재료가 드랍되는 아이디어에 대해서도 고찰하기를 원함.

만약 스트럭처를 깔 때마다 안에 든게 모조리 다 날아간다면, 훨씬 더 적은 이가 이를 감수하려고 할 것이고 룻을 찾으려는 이들도 훨씬 줄어들 거임.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604517#post5604517
Eduardo'o wrote:
Any chance for the veterans amongst us to move all stuff locked up and gathered over the years in multiple 0.0 outposts, to be moved to the closest low sec station? I got tons of stuff all over 0.0 and no chance to get to it anymore now. Many amongst us must be in this situation

PS: great stuff
Q: 널섹 아웃포스트에 재산이 흩어져있는데 이것 좀 근처 로섹 스테로 옮길 기회가 없을지?

Outpost destruction is a long time away still, and we will need to come up with some special case handling especially for inactive accounts. Ejected contents safed up in journal entries from destroyed Outposts with a 1 year timer before it expires might be one way for example.
A: 아웃포스트 파괴는 여전히 매우 먼 미래의 일이며, 이를 위해선 비활성 계정을 비롯한 여러가지 상태를 어떻게 처리할 것인지에 대한 논의가 필요함. 예를 들면 아웃포스트 파괴 후 사출된 내용물이 만료되기 전에 저널 엔트리에 1년간 보존되는 것도 방법이 될 수 있을 듯.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604668#post5604668
Have some loot drop and some send to the nearest NPC station?
Q: 그러니까 어떤 룻은 드랍되고 어떤 룻은 가까운 NPC 스테로 가고 그런다는 얘기임?

Yes returning to NPC stations may be another option for dealing with Outposts specifically.
A: 굳이 말하자면 아웃포스트에 관련해서 NPC 스테로 보내버리는 것도 선택사항이 될 수도 있을 듯.