posted by DGDragon 2014. 8. 6. 17:12

Patch notes for Crius 1.1

Released on Wednesday, July 23rd, 2014


FIXES:

Audio:

Audible clicks in booster sounds have been fixed.

부스터 사운드가 딸깍거리는 거 고쳐짐


Gameplay:

An exploit where abandoned drones maintained bonuses from previous owners has been fixed

전주인이 버린 드론을 주워도 전주인의 각종 보너스가 드론에게 여전히 남아있어서 대미지 쩔던 거 고쳐짐


Industry:

Copy and research jobs that have no material requirements no longer need access to the first division hangar.

연구시 매질이 필요하던 카피와 연구 작업을 수행할 때 1번 행어 접속 권한을 필요로 하던 거 고쳐짐

Jobs in progress are now removed from the jobs tab when the POS structure, where the job was installed at, got destroyed.

포스에서 연구하다가 해당 모듈이 박살나면 작업이 사라지게 됨.

Setting facility tax in a POS now takes immediate effect.

포스에서 퍼실리티 택스 지정하면 바로 효과가 나타나게 됨.

The calculation of research job costs has been fixed.

연구작업 설치 비용이 이상하게 높던 것이 고쳐짐.

The Rapid Equipment Assembly Array works now with 5% material efficiency penalty which was previously missing.

The Rapid Equipment Assembly Array의 ME 5% 페널티가 제대로 적용됨.

The invention times on mining crystals and the Perpetual Motion Unit have been fixed.

마이닝 크리스탈과 Perpetual Motion Unit의 인벤션 시간이 제대로 표기됨.


User Interface:

When viewing teams while located in wormhole space, we now show them as unreachable instead of using the maximum integer value.

웜홀에서 팀을 열어볼 때 최대 정수값(역주:21억 점프)이 아니라 도달할 수 없는 위치라고 표시됨.

Some items that were not able to be reprocessed (such as deployables) can now be reprocessed without issue. 

리프로세스 안 되던 어떤 아이템들이 이제 경고창 없이 잘 리프로세스됨.

Blueprint show info now correctly reflects the current ME and TE levels.

블루프린트 쇼인포가 현재 ME와 TE를 정상적으로 표시함.


Patch notes for Crius 1.2

Released on Thursday, July 24th, 2014



FEATURES & CHANGES:

Exploration

탐사

Component Assembly Facilities built by renegade Thukker Tribe members can now be seen anchored near the Guristas Research and Trade Hubs in low security space. It's rumored that these structures make use of advanced construction technology that was previously unknown outside the Thukker engineering community.

Thukker Tribe의 탈주자가 건설한 Component Assembly Facility가 이제 로섹 우주에서 구리스타스 연구 & 거래 허브 근처에 세워진 것을 발견할 수 있음. 여기서는 이전에 알지못했던, Thukker engineering community에서 새로 연구 중인 advanced construction technology가 사용 중이라는 소문이 있음.


Science & Industry

사이언스 & 인더스트리

The Orca has had the Team specialization reclassified as Large Class (it was originally Medium Class).

오르카의 팀 특화가 미디엄 클래스에서 라지 클래스로 변경됨.


FIXES:

Gameplay

게임 플레이

The Ancient Tomb Dig Site container in the mission 'Recovery' can now be hacked with a Civilian Relic Analyzer.

'Recovery' 미션의 Ancient Tomb Dig Site 깡이 이제 시빌리안 렐릭 아날라이저로 해킹됨.

The Radio Telescope container in the mission 'Encounter at Station 464' can now be hacked with a Civilian Relic Analyzer.

'Encounter at Station 464' 미션의 Radio Telescope 깡도 마찬가지.


Science & Industry

사이언스 & 인더스트리

Industry tab in ore Show Info will no longer display blank

광석 쇼인포의 인더스트리 탭이 더이상 공백이 아님.

Facility drop down filter is now sorted by distance. 

Facility의 드랍 다운 목록이 거리별로 정렬됨.

The base price of the item when viewing an activity in a facility that does not support it will no longer be displayed, instead a dash will be shown.

해당 퍼실리티에서 작업할 수 없는 활동에 대한 베이스 프라이스는 이제 표시되지 않고 그냥 -로만 표시됨.

System cost bars are scaled properly.

시스템 코스트 바 표시가 정확해짐.

Blueprints and materials in secure containers with no password set can now be used in industry jobs.

암호가 안 걸린 시큐어 깡 안의 블루프린트 / 재료들이 작업에 이용가능해짐.

Fixed issues with the blueprint and output products going into the wrong containers when delivering jobs.

작업을 완료후 딜리버할 때 이상한 깡 안에 들어가던 일이 고쳐짐.

The blueprint and job list in the industry UI will now update correctly as jobs are installed / delivered.

인더스트리 UI 안의 블루프린트 / 작업 리스트가 작업이 인스톨될 때 / 딜리버될 때 정상적으로 갱신됨.

Pre-Crius Reverse Engineering jobs can now be delivered.

크레이오스 전 걸었던 리버스 엔지니어링 작업이 딜리버 가능하게 됨.

Applying the Police Pursuit cosmetic skin to the Federation Navy Comet is now exempt from all installation costs like the other ship skins.

Federation Navy Comet에 Police Pursuit cosmetic 스킬은 적용할 때 다른 쉽스킨과 마찬가지로 인스톨 코스트가 들지 않게 됨.


Skills

스킬

In the Kronos release the required skill for Drone Link Augmenters was changed from Combat Drone Operation to Drone Avionics. This was done without ensuring that players who fulfilled the skill requirements of those modules would still do so after the change. In this patch we are bumping up the level of Drone Avionics for all players to the same level that they had Combat Drone Operation when we deployed Kronos. Players who have trained Drone Avionics in the meantime will be given unallocated skillpoints instead up to the amount that their skill would have been adjusted.

크로노스 릴리즈에서 Drone Link Augmenter의 선행 스킬은 Combat Drone Operation에서 Drone Avionics로 변경되었었음. 이는 모듈의 스킬 요구 조건을 모두 채운 플레이어들에게는 완전히 적용되지 않았었음. 이번 패치에서 우리는 모든 플레이어의 Drone Avionics 스킬을 크로노스 출시 때의 Combat Drone Operation 레벨과 동등하게 올려줌. 이 기간 동안 Drone Avionics 스킬을 쳤다면, 이 스킬들은 unallocated skillpoint로 제공될 것임.

*역주: 그러나 실제로는 Bumping up이 아니라 크로노스 출시 때 기준 레벨로 강제로 다운되는 일이 더 많았음.


Structures & Deployables

스트럭처 & 설치물

Corporate Hangar Arrays cargohold has been increased from 1,400,000 m3 to 3,000,000 m3 

Ammunition Assembly Array cargohold has been increased from 150,000 m3 to 1,000,000 m3 

Component Assembly Array cargohold has been increased from 1,000,000 m3 to 1,500,000 m3 

Drone Assembly Array cargohold has been increased from 150,000 m3 to 1,000,000 m3 

Equipment Assembly Array cargohold has been increased from 500,000 m3 to 1,000,000 m3 

Rapid Equipment Assembly Array cargohold has been increased from 500,000 m3 to 1,000,000 m3

* 역주: 상기 사항들은 크레이오스 패치노트에도 있으나 적용되지 않았었음.


User Interface

유저 인터페이스

The Facility Location filter in the Teams section of the Industry window will now correctly filter by facility if it has been changed.

인더스트리 창의 팀 섹션의 퍼실리티 위치 필터는 이제 바뀌어도 퍼실리티별로 제대로 표시됨.


Patch notes for Crius 1.3

Released on Friday July 25th, 2014


 


FIXES:

Science & Industry

사이언스 & 인더스트리

Fixed a number of industry jobs that were failing to deliver.

딜리버가 실패하던 인더스트리 작업들을 수정함.


THIRD PARTY DEVELOPERS:

3rd 파티 개발자: 생략

EVE API


/industry/facilities/

The solar system, region, owner and type of facilities will now only contain the id

/industry/teams/{teamID}/

Added

name

activity

You can now also access teams that are for auction this way

/industry/teams/ industry/teams/auction/

The cache time has been reduced to 10 minutes


Patch notes for Crius 1.4

Released on Monday July 28th, 2014


FIXES:

Exploration

탐사

Wormhole C391 has had its mass per jump corrected.

Wormhole C391의 점프당 매스가 제대로 고쳐짐.

K-space to C6 wormholes have calmed down a little and are now appearing at a more relaxed rate.

K -> C6 웜홀의 출현 빈도를 좀 더 낮췄음. 이제 좀 평화롭게 나타날 거임.


Gameplay

게임 플레이

The following Team Specialties now affect the correct products: Starbase Weapons, Starbase Defense, Starbase Processing, Starbase Production, Starbase Storage.

다음 팀 특기가 제대로 적용됨: Starbase Weapons, Starbase Defense, Starbase Processing, Starbase Production, Starbase Storage.


Localization

현지화: 생략

The skill description for “advanced industry” is now correct in German.

All ore, mineral and ice descriptions are now formatted correctly in German.


Market

마켓

The bubble plank stabilizers have been and the various EVE Markets should now properly work without breaking.

bubble plank stabilizer가 고쳐져서 이제 이브 마켓들이 안 죽고 제대로 작동할 거임.


User Interface

유저 인터페이스

Teams that were selected during the Invention process will no longer be locked in with no way to remove them.

인벤션 프로세스에 간택된 팀이 고정에 걸려 빼낼 수 없던 문제가 고쳐짐.

The reprocessing window will now update correctly if items are added after a previous reprocess.

이전 리프로세스 이후 아이템을 추가했을 때 리프로세싱 윈도우가 제대로 업데이트됨.


Patch notes for Crius 1.5

Released on Tuesday July 29th, 2014


FEATURES & CHANGES:

Industry

인더스트리

Advanced Industry skills changed to a 3% reduction in job time per skill level for all industry activities.

Advanced Industry 스킬은 이제 모든 인더스트리 활동에서 레벨당 3%씩 작업 시간을 줄여줌.

Added an installer filter to the jobs tab on the industry window.

인더스트리 윈도우의 작업 탭에서 작업자 이름을 필터 옵션으로 추가함.


FIXES:

Industry

인더스트리

Rounding issues when calculating material quantities have been .

재료 갯수 계산시 올림 문제 해결.

Fixed the calculation of product volume when delivering industry jobs, and volume restrictions now only apply to containers.

인더스트리 작업 딜리버시 제작품 부피 계산 문제를 해결. 이제 부피는 컨테이너에만 제약이 됨.

(역주: 이전에는 부피가 넘치면 딜리버가 안 되어 작업 완료 상태로 무한히 묶여있는 상태였음)

Removed the reprocessing option for Harvestable Clouds.

Harvestable Cloud에서 리프로세싱 옵션을 제거함.

Some reverse engineering jobs were giving the same output subsystem, this is no longer the case.

몇몇 리버스 엔지니어링 작업이 똑같은 서브시스템을 뱉던 일이 고쳐짐.

The industry window now remembers which tab was selected.

인더스트리 윈도우는 이제 어떤 탭이 선택됐었는지 기억함

(역주: 껐다 켤때 같은 탭이 선택된 상태로 열리게 됨)

The manufacturing tooltip in the facilities tab shows now the correct values for facilities with a bonus (such as an upgraded Outpost).

퍼실리티 탭의 제작 툴팁이 퍼실리티의 보너스를 정확하게 보여줌(업글된 아웃포스트라든가)


Patch notes for Crius 1.6

Released on Thursday July 31st, 2014


FEATURES & CHANGES:

Industry

인더스트리

Added a 3D preview of ships and turrets to the industry window when manufacturing.

인더스트리 윈도에서 제작시 배와 터렛들은 3D 프리뷰로 보이게 됨.

T2 types should no longer require T1 materials (minerals and components) as part of their build requirements, with the exception of Capital Jump Drive components in Black Ops and Jump Freighters.

블랙 옵스와 점프 프레이터에 들어가는 캐피털 점프 드라이브를 제외하면, T2들은 생산시 T1 재료들을 요구하지 않음(미네랄이나 콤포넌트).

Material quantities in T2 items (and other items which are built from other buildable items but reprocess down into base materials) should be corrected, resulting in the correct outputs from reprocessing. This should not change build requirements.

T2 아이템(그리고 만들 때 제작 가능한 아이템을 요구하고 리프로세스할 때 베이스 재료 이하의 재료를 반납하던 아이템들)의 재료 숫자들이 정확하게 표시되고, 리프로세스할 때 결과물을 정확하게 표시됨. 이는 생산 요구량과는 관계가 없음.

Max production limits for blueprints have been revised to more accurately round to 1 significant figure.

블루프린트의 최대 작업 한계가 1개 단위로 좀 더 정확하게 수정됨.

Tweaked blueprint [remove] for perpetual motion units.

perpetual motion unit의 블루프린트 데이터 수정함.

Algos blueprint stats corrected to be in line with other destroyers.

Algos 블루프린트의 스탯이 다른 DD들과 비슷한 축이 되도록 고쳐짐.


FIXES:

Gameplay

게임 플레이

An issue with the Ejected Sleeper Databank loot container has been .

Ejected Sleeper Databank 룻 깡 문제가 고쳐짐.

An issue where some player's Drone Avionics skill was lowered has been .

몇몇 플레이어의 Drone Avionics 스킬이 깎이던 문제 고쳐짐.


Industry

인더스트리

Fixed Tech II blueprints that still contained Tech I components for maufacturing.

제작시 T1 콤포넌트를 여전히 요구하던 T2 블루프린트가 고쳐짐.

Fixed Tech III blueprint requirements.

T3 블루프린트의 요구사항 문제가 고쳐짐.

Numerous other adjustments to blueprint build requirements and times.

블루프린트의 요구사항 / 시간들이 여럿 고쳐짐.

Fixed an issue where some outpost upgrades were applying their time / material efficiency bonuses twice.

몇몇 아웃포스트 업글이 그들의 ME / TE 보너스를 2배로 주던 문제 고쳐짐.

Paused jobs can now be cancelled without onlining the facility.

중지된 작업들은 퍼실리티 켤 필요없이 바로 캔슬 가능.


User Interface

유저 인터페이스

The station guest list and counter now updates when characters dock and undock.

캐릭터가 도킹 / 언도킹할 때 스테이션 게스트 리스트와 숫자가 제대로 갱신됨.


Patch notes for Crius 1.7

Released on Friday, August 1st, 2014


FIXES:

User Interface

유저 인터페이스

The Start button in the Industry window will no longer display red incorrectly, even if you could submit the job.

인더스트리 윈도의 스타트 버튼이 이제 작업을 할 수 있음에도 빨갛게 표시되는 버그가 고쳐짐.