posted by DGDragon 2014.05.24 20:05

Deep Space Transport 부피 재변경

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4621461#post4621461


플릿 행어에도 '아모 온리' 규칙이 적용되지 않던 것은 의도한 바가 아니나 체크하는 걸 빼먹었었는데,

2012년에 딴 거 수정하는 김에 우리 프로그래머가 고쳤음. 근데 우리가 그걸 알리는 걸 까먹음.


어셈블 부피가 51, 52만이어서 캐리어 / 로퀄에 1대씩만 들어가게 되었었는데,

심하다고 판단되어 385,000~400,000 정도로 줄임.



https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4621578#post4621578

플릿 행어에도 일반 행어와 같은 규칙이 적용됨(='아모 온리' 규칙).


Hyperspatial Accelerator Module


고정 수치로 워프 스피드를 올려주는 로우 슬롯 모듈, Hyperspatial Accelerator Module을 공개함.

이걸 만들기 위한 BPC는 로섹 탐사에서만 나옴.

(어센던시 임플과 비슷한 실험 기술을 써서 그렇다고 함)


The Limited Hyperspatial Accelerator increases warp speed by 0.2au/s

The Experimental Hyperspatial Accelerator increases warp speed by 0.25au/s

The 프로토타입 Hyperspatial Accelerator increases warp speed by 0.3au/s


1척에 3개씩 달 수 있고, 1PWG와 0CPU 사용, 워프 드라이브 오퍼레이션 1레벨 필요.

중첩 페널티 없음.


[이브 온라인] [크로노스] 플릿 브로드캐스팅에 색깔 입히기 가능

http://evenews24.com/2014/05/23/customizable-color-coded-broadcasts/



데브 포스트: Blueprint data adjustments thread

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4614251#post4614251


BPO들의 랭크를 토의하는 스레드이며 현재의 구성은 아래와 같음.


SIZE:

1 - frigate/destroyer modules (power draw between 2 and 34)

2 - cruiser/battlecruiser modules (power draw between 35 and 299) and all "unsized" modules (power draw below 2)

3 - battleship modules (power draw between 300 and 4999)

4 - capital modules (power draw above 5000)

20 - frigates

30 - destroyers

40 - cruisers

50 - battlecruisers

60 - battleships

200 - most capitals

400 - supercarriers

600 - titans


현재 토의 중이며 첫 글 이후 데브의 답은 아직없음(이제 2페이지).


1랭크를 ME0에서 ME10까지 한방에 전부 연구하는데 3일이 걸림.


[Kronos] little things from Team Super Friends

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4613451#post4613451


The character name in your charactersheet is an info link so you can easily show info on yourself

캐릭터 시트의 캐릭터 이름이 인포 링크가 되어서 여러분 자신의 쇼인포를 쉽게 열 수 있음.


The character names in the trade window are info links so you can easily see info on the person you're trading with

마찬가지로 트레이드 윈도의 캐릭터 이름도 마찬가지로 인포 링크가 됨.


When you get an online/offline notification on a character you can now mouse over the notification to see which labels you've assigned to this contact so you might know why you're watching that character

온라인 / 오프라인 알림이 뜰 때 마우스 커서를 올려두면 해당 캐릭터에게 걸어둔 라벨이 뜨게 됨. 고로 쉽게 신상 파악 가능.


Cap on corp bookmarks is now 500 instead of 250 so corps can bookmark all their stuff

곧 북막 한계가 250개에서 500개로 늘어남


Upping the spawn rate of wormholes (by a substantial amount) to other k-space locations in lowsec, so there are more opportunities for lowsec-based PvPers to go to interesting places and (briefly) meet new people.

로섹에서 k-space로 열리는 웜홀의 생성 확률이 증가함.


The Armor Resistance Phasing skill, which modifies the behavior of Reactive Armor Hardeners, now reduces cap need by 10% instead of 5%, bringing it in line with the cycle time reduction of 10%, so the cap need over time is now stable.

Reactive Armor Hardener에 쓰이는 Armor Resistance Phasing skill이 캡 필요량을 5%가 아니라 10% 줄여줌. 사이클 타임이 레벨마다 10% 줄어들기 때문에 시간당 캡 필요량이 동일하게 됨.


MJD 적용 대상에서 어택 BC가 빠짐.


https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4613493#post4613493

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4614247#post4614247


...지금은. 앞으로도 절대 안 넣는 건 아니고 일단 ABC(=Attack BattleCrusier)를 빼고 적용 뒤 어떻게 되나 볼 거임.


뉴 에덴의 경제학자가 CCP를 떠나다


http://themittani.com/news/new-edens-economist-leaves-ccp


2007년 이후 CCP의 경제를 이끌어오던 Eyj­ólf­ur Guðmunds­son 박사가(팬페스트에서 경제 얘기 때마다 나오던

그 뚱땡이 아저씨) CCP를 떠나, 아이슬란드에 소재한 Háskólinn á Akureyri (University of Akureyri)

대학의 학장으로 취임함. 학장으로서의 업무는 7월부터 시작.


[Kronos] Prowler 추가변경 사항

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4617080#post4617080


기본 속도, 어질리티 및 질량을 추가함.


PROWLER


Minmatar Industrial Bonus per level:

+5% Cargo Capacity

+5% Velocity


Transport Ships Bonus per level:

+5% Warp Speed (was the useless tanking bonus)

-20% CPU requirements for Cloaking Devices


Note: Can fit covert ops cloaking devices and covert cynos. Cloak reactivation delay reduced to 5 seconds. Immune to cargo scanning.


Slot layout: 2H, 3M, 3(+1)L; 1 turret, 1 launcher

Fittings: 130 PWG, 230(+5) CPU

Defense (shields / armor / hull) : 1500(-47) / 1500(+94) / 1700(+22)

Base shield resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 75(+25) / 60(+20) / 40 / 50

Base armor resistances (EM/Therm/Kin/Exp): 90(+10) / 67.5(+16.25) / 25 / 10

Capacitor (amount / recharge / cap per second) : 1200(+418.75) / 343(+109)s / 3.5

Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 220(+35) / 0.485(-0.11) / 11,200,000(+1,200,000) / 7.53(-0.04)s 

Drones (bandwidth / bay): 0 / 0

Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 30km / 245 / 2

Sensor strength: 12

Signature radius: 105(-5)

Cargo Hold: 3500(+250)m3


포스 컨트롤 타워에서 '오프라인' 상태 삭제 예정


https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4616825#post4616825


컨트롤 타워에서 '오프라인 상태'를 삭제할 예정.

디자인 초기 단계이나 그 뒤 팀 전체가 크레이오스에 매달려 있어서 손을 못 보고 있고

크레이오스 뒤에 손 댈 거지만, 확실히 메뉴에 있음.


[Kronos] Deep Space Transport 변경

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4617188#post4617188


플릿 행어에서 곧바로 구조물을 사출 / 회수하는 것은 좀 더 조사가 필요함.

(역주: 현재는 플릿 행어에서 사출이 안 되고, 되게 해달라는 요청이 있었던 것 같음)

대신 우리는 모든 Deep Space Transport의 카고를 늘리기로 했음.

(역주: 3,000~5,000 정도지만, 처음 발표안에서 몇배로 늘어남;)


또한 우리는 쉽메인터넌스베이에 들어가는 DST의 부피와 하울링 카고의 밸런스를 위해

패키징 상태의 부피를 좀 늘림.


배틀쉽을 접어서 DST에 넣은 뒤 이를 C1 웜홀에 반입할 수 있는 건에 대해 CSM과

협의해보았는데, 일단은 이를 허용키로 함.


https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4617338#post4617338

버블 이뮨을 달아달라는 요청은 오버파워라고 반려됨(이라기보다 단칼에 잘림).


상세 배 스펙은 아래 링크 참조.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=345284&dev=1


[크로노스] CRUOR 변경사항

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4617660#post4617660


PG가 50에서 57로, CPU가 140에서 150으로, 드론 베이/밴드위드가 10m3에서 5m3로.


CRUOR


Amarr Frigate Bonus:

15% bonus to Energy Vampire and Energy Neutralizer effectiveness


Minmatar Frigate Bonus:

20% bonus to Stasis Webifier range (was 10% bonus to Stasis Webifier effectiveness)


Role Bonus: 

100% bonus to Small Energy Turret damage

note: Energy Vampires operate as though your capacitor is empty (this wording is work in progress)



Slot layout: 4H, 3M, 4L(+1); 2 turrets, 0 launchers

Fittings: 57 PWG, 150 CPU(+13)

Defense (shields / armor / hull) : 480(-103) / 740(+83) / 580(-2)

Capacitor (amount / recharge / cap per second) : 470 / 205000 (-29375) / 2.24 (+.23)

Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 330(+22) / 3.6 / 1003000 / 5.01s

Drones (bandwidth / bay): 5(+5) / 5(+5)

Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 33km(+8km) / 760 / 6

Sensor strength: 12 

Signature radius: 35


[크로노스] 탐사 사이트에서 룻 산포 없어짐


https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=345924&dev=1


기존 해킹 메카니즘은 그대로.

룻이 흩어지는 거 없어짐.

기존 2배 룻은 원래대로 돌아감 - 대부분 매크로로 해결되나 아닌 것은 수동으로 제거 중.

그냥 해킹하고 카고 열고 주으면 됨.


[크로노스] Some little ui things

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=344479


Reload progress bars/timers

리로드 진행바/타이머 추가됨


Repair progress displayed (very very slow, but it is moving) (see here on my personal youtube page: http://t.co/s5vNCnBF6b)

리페어 진행이 표시됨(아주아주 느리지만, 움직임 내 개인 유투브 페이지에서 볼 수 있음)

(오버로드 돌려서 타버린 모듈을 나나이트 리페어로 수리하는 거 얘기임:역주)


Right click menu to clear all broadcast icons in Watchlist

우클릭 메뉴에 와치리스트에 떠있는 브로드캐스트 아이콘을 지우는 메뉴 추가


Chat Invites are logged

챗 초대가 기록됨


Collapse functionality of windows removed except for in the window header (=Selected Item won't collapse on you when you are spamming the buttons... also, kids, please don't spam buttons!)

윈도우의 Collapse 기능이, 윈도우 헤더에 있는 거 빼고 사라짐(=선택된 아이템은 당신이 버튼을 스패밍하면 안 사라짐. 그러니 스팸 좀 고마해!)


Possible to drag (some) chat channels from Channel window to create a link people can click to join the channel

채널 윈도우의 챗 채널을 드래깅해서 사람들이 채널 조인할 수 있는 링크를 생성 가능.


Linking something that starts on "http://" now works as well as "https:// ("http://' is not added again)

https://로 표기되는데 http://로 작동하는 링크 문제가 해결됨.


Links will show the url in a tooltip

URL에 커서 대면 툴팁에 링크가 표시됨


"Plug in" option in right click menu for implants has been moved below "Show Info" and away from "Jettison"

임플란트 우클릭 시 뜨는 메뉴 중 "삽입"이 "제티슨" 옆을 떠나 "쇼인포" 밑으로 감.


Targeting indicator in Survey scanner shows which asteroids are targeted at the time the scan finishes

서베이 스캐너의 타게팅 인티케이터가 스캔이 끝난 순간 타겟된 아스테로이드를 보여줌.


There are now 2 different icons for Warp Scramble and Warp Disrupt in the effects bar above the HUD and in the Overview (please test this, for all sorts of warp scrambling effects and NPCs)

HUD와 오버뷰의 이펙트바에 뜨는 워프 스크램블과 워프 디스럽터의 아이콘이 서로 분리됨.


New Fleet Adverts are preloaded with the settings from the last Fleet Advert you published (only stored locally)

새 플릿 광고시 기본적으로 여러분이 마지막으로 공개한 플릿 광고의 설정을 따와서 보여줌(로컬(=여러분의 하드)에 저장됨)


Proper right click menu added to the Jump Clone location in the Charactersheet, allow you to set destination from there

캐릭터 시트의 점프 클론 로케이션에 우클릭 메뉴가 추가됨. 그리로 여행 목적지 설정 가능.


Update:


Now possible to filter each page of the Kill Report lists (for victim name, victim corp, victim alliance or ship type). Also fixed loading of the lists so they won't stutter

킬 레포트의 목록에 검색 기능 추가(희생자의 캐릭명, 꼽명, 얼라이언스나 배타입). 그리고 리스트 로딩을 수정해서 버벅이지 않도록 함.


Can now drag characters/entities from the Channel setting window

채널 세팅 윈도우에서 캐릭들 / 존재들(?)을 드래그 가능


Can now multiselect characters in Channel setting window (and remove all at once).

채널 세팅 윈도우에서 캐릭터들을 동시 선택 가능(또한 동시 해제도 가능)


When adding entities to any of the lists (blocked, allowed, operator), they can now be double clicked from the search window to be added

어떤 리스트에 항목을 추가하건 간에(blocked, allowed, operator), 서치 윈도우에서 더블 클릭하는 것만으로 항목이 추가될 것임.


Fleets in the fleet finder can now be joined by double clicking the advert

플릿 파인더의 플릿들은 광고를 더블 클릭해서 즉각 가입 가능함.


Stations in asset window are highlighted if they are in a solarsystem in your current route. Stations can also be dragged from there to create a link.

여러분이 설정한 이동 경로에 여러분의 재산이 있을 경우, 어셋 윈도우의 해당 시스템이 하이라이트됨. 또한 어셋 창의 스테이션도 드래그로 링크 생성 가능.


Target moving can now be disabled with a right click option on the target origin. This should prevent conflicts with the radial menu for some people

타겟창 오리진을 우클릭하여 드래그하는 기능이, 원형 메뉴와 충돌하는 친구들이 있어서 이 기능이 없어질 거임.