posted by DGDragon 2015. 4. 15. 22:35

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604378#post5604378
Hello people,

We would like your feedback on the various new structure lines presented during Fanfest and on our latest structure blog.

This particular thread is going to focus what happens to items stored inside structures when they blow up (or end up captured) in a blaze of glorious space explosions.

    First option is to have the structure turn into a wreck - fitted structure modules could drop as loot, while items inside the structure would only be accessible to their rightful owner(s), possibly through salvaging. Users docked at the time of the structure destruction would still be docked inside the wreck, but unable to dock back should they exit.

    Another option is to use the same mechanic we have for planetary launches. When a structure is destroyed, all assets are moved into special containers. A container exists for each individual that stored items in the structure, as well as corporation entities and are spread around planets. When this happens, an entry would appear on the owner journal giving a warp-in point to go to. Please note such containers would not be destructible at all, and could not be scanned until the rightful owner comes to retrieve his or her loot. The duration at which those entries would stay remains entirely dependent to the structure type and player condition when it was destroyed (logged off, account lapsed etc…). Player docked inside the structure would be spread around the solar system.

    Third option could be to have the items inside the structure moved to another structure belonging to the same owners.

Such gameplay is necessary if we wish players to use those new structures and not stash all of their items in NPC stations. Also, please note, it is possible for such mechanics to only be available in the largest structures (most likely XL) since existing Starbases do not have any kind of item safety mechanic (and would likely end up as L size equivalent in the new model).

이 스레드는 스트럭처가 파괴되거나 캡처당해 우주에서 화려하게 폭발한 뒤에 스트럭처에 보관되었던 아이템들에게 무슨일이 일어날지에 대해 토론하기 위해 만들었음.

첫번째 옵션은 스트럭처가 렉으로 바뀌는 것임. 스트럭처 안에 있던 아이템들은 그들의 원래 주인만 접근가능할 거고, 피팅되어있던 스트럭처 모듈들도 룻으로 나올 것이며, 샐비징도 가능할 거임. 스트럭처가 파괴될 때 도킹하고 있던 유저들은 파괴된 뒤에도 여전히 렉 안에 도킹 중일 거지만, 한 번 나오면 다시 도킹 불가능함.

다른 옵션은 플래네타리 런치와 같은 메카닉을 사용하는 거임. 스트럭처가 부서지면, 모든 재산은 특별한 컨테이너 안에 들어감. 컨테이너는 개인별 / 꼽 용도별(역주: 꼽행어 1~7번, 마켓 딜리버리 등등)로 하나씩 생기며, 행성 주변에 흩어짐. 이렇게 되는 즉시, 소유주의 저널에 워프인 포인트가 기록됨. 이런 컨테이너는  소유주가 룻을 회수하러 오기 전에는 스캔하거나 부술 수 없음. 그리고 이런 기록에는 스트럭처 타입과 스트럭처가 부서졌을 때의 플레이어 상태(로그 오프, 계정 비활성화 등등)에 따라 유효기간이 달라짐. 스트럭처에 도킹한 플레이어는 태양계에 흩어짐.

세번째 옵션은 스트럭처 안에 있던 아이템이, 같은 소유주가 가진 다른 스트럭처로 이동하는 거임.

플레이어가 그들의 모든 재산을 NPC 스테이션에만 두지 않고 새 스트럭처를 사용하기를 바란다면, 이런 게임 플레이가 필요함. 또한 현존하는 스타베이스(새 모델에서는 L 사이즈)에서는 이런 아이템 안전책이 존재하지 않기 때문에, 이런 아이템 안전보장책은 패치 후에도 가장 거대한 스트럭처(XL 사이즈)에만 적용될 것임.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604850#post5604850
Elenahina wrote:
Another (potential) issue.

What about people who have unsubbed? If stuff ends up in containers scattered around, you could be adding lots of objects to the servers over time that may never (?) go away.
Q: 다른 문제점. 계정 안 끊는 사람들은 어떻게 함?

Someone suggested an interesting solution for this at Fanfest, just pause their journal entry expiry times while inactive and have them resume when they rejoin.
A: 누가 팬페에서 흥미로운 해결책을 제시함. 계정이 다 되면, 그들이 재접했을때부터 저널의 만료 시간을 세는 거임.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604875#post5604875
An option we are considering to provide loot even while having a safety for personal assets would be dropping some percentage of anything "in progress" like industry job build materials for example. So that along with the structure fittings should provide some goodies for an aggressor to take home.

Dedicated aggressors could also attempt to camp out the system to prevent collection of assets from safed cans, especially in nullsec or wormholes.

Evac ops where big fleets form up to collect their stuff later on could also be a thing.

(역주: 이 포스트는 필자 역량이 매우 부족하므로 원문 참고)
룻과 관련하여 우리가 토의하는 것 중 하나는, 예를 들자면 인더스트리 작업에서 제작 재료 같은, "작업 중"인 것의 일부도 드랍하는 것임. 스트럭처의 그런 구조는 공격자들에게 집에 갖고갈 뭔가를 제공할 거임.

열성적인 침략자, 특히 널섹이나 웜홀에선 안전한 깡에서 재산을 회수해가는 것을 막기 위해 성계 캠핑을 시도할 수 있을 거임.

이후, 재산 회수용 거대 플릿을 짜서 작전하는 것 또한 대단할 거임.