posted by DGDragon 2015. 4. 9. 17:42

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604700#post5604700
June Blindbird wrote:
Starbase defence (with guns control) and flying ships inside the forcefield (because cannot dock) don't seem to have replacement since Mooring means no pilot inside and docking means ship spinning and no view of space.

What are the plans for these ?
Q: 현재 포스에선 도킹 안 되니까 포스 필드 안에서 배를 타고 포스건을 통제하는데, 스트럭처에서 함선을 정박시켜놓으면 배나 돌릴 수 있지 우주를 못 보니까 이게 안 될 거 같은데 어떰?

Docking could also mean having the view centered on the structure you are at, and still allow you to view your immediate surroundings. We don't necessarily need to have NPC station hangar view for those.
A: 도킹은 여러분이 위치한 스트럭처를 뷰의 센터로 지정하는게 전부고 이 상태에서 여러분은 주변을 다 볼 수 있음. 우리는 NPC 스테이션에서의 행어 뷰를 구현할 필요성을 못 느낌.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604708#post5604708
Chribba wrote:
Very interesting, I foresee a major logistics effort to replace all structures though, if I understood it correctly we would have to replace them with the new things?

Also looking forward on more details about the mooring system, the radius things and of course if this might mean we will be seeing supercaps for sale on the market.

Imagining an outpost gets destroyed, and all the content and stuff gets ejected into space for the owner to scoop within the time, could a massive amount of canisters affect lag or similar with many thousands of new objects in space?

/c
Q:(역주: 앞 두 문장에 대한 답은 없음. 첫번째는 옛 포스를 뽑고 새 스트럭처를 설치하기 위해 대규모 운송이 필요하다는 점, 두번째는 정박 시스템 덕에 정박시켜놓고 마켓에 슈퍼캐피털을 팔 수 있을 것인가에 대한 점) 아웃포스트가 터지면, 아웃포스트에 있던 모든 재산이 소유주가 가져갈 수 있는 상태로 우주로 사출된다는데 이러면 수천개의 오브젝트가 우주에 생기면서 대규모 랙을 발생시킬 것 같은데.

We will find ways around this not to have the servers die and beg for mercy. Ejected containers could have extremely large capacity so one is enough for each owner, or that you at least don't have 100 container for each possible owner. Also remember, those will not appear until the owner warps to the planet bookmark (like Planetary Launches), so this will spread the spawning as well.
A: 우리는 서버가 죽지 않을 방법을 찾을 것임. 사출되는 컨테이너에 굉장히 거대한 용적을 부여해 한 명당 1개씩으로 충분하게 할 수 있을 것이며 최소한 1명당 100개씩 되는 일은 없도록 할 것임. 또한 이 컨테이너들은 소유주가 저널 엔트리에 기록된 곳으로 워프하기 전에는 나타나지 않으므로(PI에서 런치하는 것과 비슷한 방식) 이 또한 컨테이너 등장 렉을 분산해줄 것.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604726#post5604726
xttz wrote:
Have you decided how ownership will work on an ongoing basis?

For example, if we launch a new structure and set it for corporation/alliance use, can a spy with the appropriate roles then come along and set it for personal or public use? If set for public use who can change it back again; anyone?

How would unanchoring structures work? I'm especially thinking for structures where players and dock or moor ships.
Q: 소유권이 어떻게 적용될지 결정된 거 있음?
예를 들어, 새 스트럭처를 건설하고 이를 꼽/얼라 사용으로 해두면, 권한을 가진 스파이가 개인/공용 사용으로 설정 가능함? 만약 공용 사용으로 설정되면, 누가 그걸 되돌릴 수 있음? 아무나?
그리고 언앵커링은 어떠함? 나는 플레이어나 배가 도킹 혹은 정박 중인 스트럭처의 언앵커링이 궁금함.

Using a structure is not the same as managing or owning it.

Example:

I'm setting a Ship Assembly Array to be set to public, anyone can use it to build ships. However not everyone can tweak its ownership or status settings (like changing roles or permissions). Only the owners or the guys set with specific roles can do so.

Large structures with ship docked could require extra security, that's a good point you are making. Either have a long countdown period before unanchor (that everyone with enough roles can see in the corporation) or have a 2 man rule to unanchor the most valuable structures could help fixing this.
A: 스트럭처를 사용하는 것은 스트럭처를 소유하거나 매니지하는 것과는 별도임.

예를 들어: 내가 쉽 어셈블리 어레이를 공용으로 설정하면 누구나 배를 제작가능함. 그러나 모든 이가 그 소유권이나 스테이터스 세팅(롤 설정이나 권한 설정 등의)을 건드릴 수 있는 건 아님. 오직 소유주와 적절한 롤을 가진 이 만이 가능함.

배가 정박해있는 라지 스트럭처는 추가적인 보안을 요구함. 좋은 지적이었음. 이를 보완하기 위해 언앵커전 매우 긴 카운트다운 기간이 있든가(꼽 안에서 롤을 가진 모든 이가 볼 수 있는) 가장 비싼 종류의 스트럭처를 언앵커하기 위해선 2명 이상이 필요하다거나 하는 사항들을 생각 중.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604738#post5604738
Centurax wrote:
Really excited about the proposed changes, really happy good work!!

Some questions:

 How fuel will be used and which types used with which structure?

 The size of ships needed to deploy the XL Stations?

edit:  Will it be possible to transfer the new structures, in a similar way to POCO's?

I think this direction is a vast improvement and I am looking forward to its development.
Q:연료가 어디에 쓰이게 되며, 어떤 스트럭처에 어떤 연료가 쓰이게 되나?
XL 스테를 설치하기 위해 어느급 사이즈의 배가 필요한가?
POCO가 그랬던 것과 같은 방식으로, 새 스트럭처로 전환하는 건 가능한가?

Fuel blocks will most likely be the main resource for service modules to operate. No longer need Strontium for Reinforced period (or whatever capture system we end up with). Also no longer need fuel blocks just to keep the structure in space, if all goes according to plan. Bit early to say so far.

We want XL structures to feel like a proper commitment (they're taking over Outpost gameplay after all), so it'll most likely be a large ship and most likely not a small frigate.

Structure transfer was brought up during the Fanfest round table, we don't see any reason why not so far. Do you have any reason why we should not allow structure transfer?
A: 연료 블럭은 서비스 모듈을 작동시킬 때 주요 자원이 될 것이다. 더이상 리인포스(혹은 최종적으로 캡처 시스템이 어떻게 되든 간에)를 위해 스트론튬을 쓸 필요는 없음. 모든 것이 계획대로 된다면, 스트럭처를 단지 우주에 유지하기 위해서 연료 블럭을 쓸 필요는 없어질 거임. 현재로선 거기까지.

우리는 XL 스트럭처가 적절하기 느껴지기를 원하며(최종적으로 그들은 아웃포스트를 완전히 대체할 것이므로) 따라서 작은 프리깃이 아니라 큰 배가 될 것임.

스트럭처 전환에 대해선 팬페스트 라운드 테이블에서 논의되었으며 우리에겐 이를 따르지 않을 이유가 없음. 님에겐 그를 따르지 않을 이유가 있는지?

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604761#post5604761

Gilbaron wrote:
Three things I'm worried about:

1. What is my extensive pos blueprint collection going to be good for?

2. The datacore thing. I don't really see the point. Why do you think it needs change?

3. How am I supposed to deal with the fact that a french accent is going to trigger a sizeable nerdboner for the foreseeable future?

Don't **** this up please, the implications on many other game systems are massive
Q: 1. 내 비싼 POS 블루프린트 수집품은 어찌되는 거임?
2. 데이터코어 말인데, 이유를 모르겠음. 왜 바꾸려는 거임?
(역주: 3번은 스트럭처 얘기가 아님. 니놈 프랑스 악센트가 뭐 어쩌라고)

As mentioned by CCP Nullarbor somewhere in this thread, we need to plan for proper reimbursement for existing Starbase structures, blueprints and various assets tied to the stuff we already have. Outpost and their upgrades / improvements is going to be tricky though due to them changing hands so often.

Ideally we would really like players to take over most NPC services in game as possible. EVE is a sandbox, and the further we can push this concept the more emergent gameplay occurs, which makes us happy.

Ah yes, ze french accent nerdboner issues. Well the best way to deal with this is to start wearing a beret, let your armpit hair grow and wear very tight pants. That way when other french people talk and notice the nerdboner, they can say: "Is that a baguette in your pants or are you just really happy to see me"? P
A: 1. 앞서 CCP Nullarbor가 설명한 것처럼, 우리는 현존하는 스타베이스 스트럭처, 블루프린트 및 각종 재산에 대한 적절한 보상정책을 필요로 하고 있음. 아웃포스트와 그들의 업그레이드 및 개조품들은 소유주가 자주 바뀌어서 좀 더 어려워질 듯함.

2. 이상적으로, 우리는 가능한 게임의 모든 NPC 서비스들을 플레이어가 대체하기를 원함. 이브는 샌드박스이며, 이 컨셉을 가능한 게임플레이에 더 많이 섞어넣을 수록 우리는 더 행복할 거임.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604770#post5604770
Q:(역주: 길어서 원문생략, 줄이자면 서비스 슬롯 - 뭔가를 끼워넣어서 롤을 바꾸는게 마치 모듈을 끼워서 프리깃을 하울러로 바꾸는 것 같은 느낌이라는 것. 그보다는 개별 역할에 따라 스트럭처를 개별로 다 따로 만들자는 이야기)

Those are good points, however we want to be careful with the structure spam. Having a design that requires you, the players, to have a **** ton of them spread in space essentially brings us back to Starbases. We do plan on having smaller, more affordable progression of structures if there is gameplay for it yes. So for instances, we could have an Assembly Array that is size M, with less fitting capabilities than L, but still giving you a glimpse of what's to come.
A: 좋은 이야기이긴 하지만 우리는 스트럭처를 중구난방으로 쏟아내는 것에는 주의하잔 입장임. 님이 애기한 걸 구현하자면, 우주에 무수한 스트럭처를 뿌려야 하고, 결국 포스로 돌아오게 될 것임. 만약 게임 플레이에 더 적절하다면, 우리는 더 작고 다루기 쉬운 스트럭처를 제공할 것임. 실제로 우리는 M 사이즈 어셈블리 어레이를 생각하고 있으며 L 사이즈보다는 피팅치가 적지만, 그 다음엔 뭐가 있을지에 대해선 힌트가 될 수 있을 듯.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604775#post5604775
EX Winet wrote:
So i have two simple questions

1 - There has been alot of talk coming out of the round table with regards to replacement or reimbursement for Towers/mods/structures/BPC, however nothing has been said about Stations. Will stations be replaced via isk or the new structures. Or as it seems is being hinted but not outright said, will they just become obsolete and thus destroyable leaving alliances out of pocket?

2 - There is really only one major benefit to Sov holding, reduced fuel bills. Will the new structures have this applied or did CCP just sneak it out without anyone actually being aware.
Q: 1 - 라운드 테이블에서 타워/모듈/스트럭처/BPC의 대체 또는 보상에 대한 많은 논의가 있었는데, 스테이션에 대해선 아무것도 없었음. 스테이션은 그냥 ISK로 바뀌는 거임 아니면 새 스트럭처로 바뀌는 거임 아니면 힌트만 있고 구체적인 건 없는 거임. 아니면 걍 버려지는 건가?

2. 실제로 소버 홀딩시의 주 이득은 연료 소모량 감소 뿐임. 새 스트럭처도 같은 효과를 받음 아니면 누가 지적 안 하면 걍 냅두고 가실 거?

1. We need to have a long think about Outpost + Outpost Upgrade reimbursement, particularly because they have such a long history of investment form multiple previous owners. If you have any ideas on how to do this fairly please share your thoughts.

2. We want some functionality and bonuses to be limited to sov holding space to incentivise holding yes. In particular we are thinking of having rigs which modify their bonus depending on where the structure is deployed.
A: 1. 우리는 아웃포스트와 아웃포스트 업글의 보상에 대해 긴 생각을 해봐야 하는게, 이들은 기나긴 역사를 가지고 있고 이전에 수많은 소유주가 거쳐갔기 때문임. 이를 어떻게 공평하게 할 수 있을지 아이디어가 있다면 공유해주길 바람.

2. 소버 홀딩의 인센티브로 홀더에게 기능이나 보너스를 줄 계획이 있냐면 그야 물론임. 우리는 현재 리그를 통해 스트럭처 설치 지역에 따른 보너스를 주는 것을 고려 중.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604786#post5604786
Samsara Toldya wrote:
No racial towers - no racial fuel?
Q: 국가별 타워 없으면 - 국가별 연료도 없음?

Racial fuel will most likely be spread among the various structures, or merged into one, not sure yet. Up to discussion, like everything else.
A: 국가별 연료는 다양한 스트럭처로 분산되거나 하나로 합쳐질 것임. 다른 모든 것과 마찬가지로, 토의 결과에 따름.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604788#post5604788
VolatileVoid wrote:
Just a question.

Where will be the room for part time players with or within a corp?

With the current sov system and stations it is highly possible that your stuff is still accessible if you login next weekend.
With the new sov system and destructible big containers it is highly possible that your stuff isn't accessible next weekend and blown up the week after.
Therefore part time players can't have reasonable stuff in sov null anymore including any kind of industrial activity.
Q: 알바 플레이어를 위한 여유는 좀 있음?(역주: 하루종일 전업 정도로 붙어있지 못하는 예스라이퍼는 겜 못하겠다는 의미)
현재 소버 시스템과 스테이션에선 다음주에 접속해도 내 재산은 곱게 있을 가능성이 매우 높지만, 새 소버 시스템과 파괴가능한 커다란 컨테이너(역주: 새 스트럭처를 좀 비꼬는 듯) 시스템에선 다음주에 접속하면 내 재산에 접근 불가능하고 그 다음 주에는 훅 날아가버릴 것 같은데.
알바 플레이어는 생산 활동을 포함해 소버에는 더이상 재산을 못 둘 거 같은데.

That is the reason for the proposed ejection mechanics which will keep your personal assets safe for a period of time for you to collect.
A: 이는 (스트럭처가) 파괴되었을 때 당신이 개인적 자산을 안전하게 회수할 수 있는 방출 메커니즘이 계획 중인 이유임.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604818#post5604818
Aiwha wrote:
One thing that I would like to see is overview availability of structures BASED ON STANDINGS. As in, you can warp to a structure without having to scan it down or get a bookmark if its configured to allow you based on being in a corp/alliance or having standings.
If you DONT have standings to see it from anywhere in system, you've gotta probe that **** down yourself or get a bookmark.
AN EXAMPLE: I decide I want a base of operations for just me. I anchor a personal large "station thing" or whatever, and set it to personal use, and use personal standings to decide who can access it. Since I only have my alts set to personal +10, this new structure shows up on all their overviews anywhere they are in system, and lets them warp to, dock, moor supers/caps, and access everything in and on it. Nobody else in my alliance, corporation, or any other randoms can see this structure if they aren't on grid or running combat probes.
That's the vision I'm seeing. I want that. Give that.
Q: 내가 원하는 거 하나는 스트럭처가 스탠딩 기반으로 오버뷰에 뜨는 거임. 예를 들어 내가 꼽 / 얼라 스트럭처를 쓸 수 있거나 꼽 / 얼라에 스탠딩이 된다면, 북막이나 스캔하지 않아도 오버뷰에서 바로 날아갈 수 있는거임. 반대로 그렇지 않다면, 일일이 스캔하거나 북막을 해야 갈 수 있는 거임.

An interesting idea, thanks for that. We are considering to have some of the structures visible by default on the overview, especially if they take over Outpost role (so most likely the XL structures) but this has an intriguing take on it.
A: 흥미있는 아이디어 제공에 감사함. 스트럭처의 일부 - 특히 아웃포스트 역할을 대체할(보통은 XL 스트럭처가 되겠지만) - 가 기본적으로 오버뷰에 보이게 되는 것에 대해 토의해보겠음.
(역주: 쓰는 놈은 스탠딩에 대해 얘기했는데 답변은 지금 아웃포스트가 오버뷰에 뜨는 것처럼 아웃포스트 대체 스트럭처도 오버뷰에 뜨게 하겠다는 얘기가 달리고 스탠딩 얘기는 일절 없음; 난독이신가)

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604832#post5604832
Mnemonyss wrote:
If the new structures are fittable, will they also have drone bays and allow for drones to be deployed when under attack?
Q: 새 스트럭처가 피팅 가능하다면, 거기에 드론 베이도 있고 공격받을 때 드론도 사용 가능함?

We want them to be like ships, so if there is good gameplay behind it, there is no reason why they shouldn't use drones, or fighter / fighter-bombers at the largest sizes. We do not like gun automation though, so it's likely those will have to be manually controlled if they ever make it in, again, like ship drones.
A: 우리는 그들이 함선과 비슷하기를 원하고, 좋은 게임 플레이가 가능하다면 드론이나, 더 큰 사이즈에선 파이터 / 파이버 바머도 쓰지 못할 이유도 없음. 우리는 자동 공격은 좋아하지 않기 때문에, 이게 구현된다면 현행 함선 드론과 동일한 방식이 될 것임.

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5604837#post5604837
Kel'Taran wrote:
So with the Large size structures (New POS) only being attackable via entosis (look at the pics in the blog attack method all says entosis) you have gone and taken away the primary use for dreads once new sov goes into effect and carriers have no more repping use either.
Q: 그래서 L 사이즈 스트럭처(새 포스)는 엔토시스로만 공격가능하고, 새 소버린 시스템이 런칭된 뒤로는 드레드로 까거나 캐리어로 로지하는 건 불가능해지는 거로군.

That's something that was also brought up during the Fanfest structure round table which needs to be taken care of, yes.
A: 팬페스트 스트럭처 라운드 테이블에서 다뤄진 것에 대해서도 고려해봐야하긴 하지만, 그러함.