posted by DGDragon 2015. 4. 2. 16:20

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=5633582
이전에 발표한 사항:

* High Slot module, limit of one per ship
하이 슬롯 모듈, 1척당 1개씩만 장착 가능
* Requires a target lock on the structure to have any impact
뭔가를 하기 위해선 타겟 락온이 필요함
* While the module is active, your ship is unable to cloak, warp, dock, jump or receive remote assistance. There is no way to get rid of the module penalties early except for losing your ship
모듈을 활성화하면, 클락, 워프, 도킹, 점프 및 지원을 받지 못함. 또한 배뿜 외에 이 부정적 효과에서 모듈 사이클보다 빠르게 벗어나는 방법은 없음.
* The first cycle of the module is always a "warmup cycle" and has no impact. If you lose lock or the module is disabled for any reason, you'll need to go through that warmup cycle again before you can continue exerting any influence over the structure
모듈의 첫 사이클은 언제나 "예열 사이클"이며 어떤 효과도 없음. 만약 여러분이 어떤 이유로든 락온을 잃은 뒤 모듈이 비활성화되면, 스트럭처에 영향을 주기 위해선 예열부터 다시 시작해야함.
* Other than that warmup cycle, the cycle time of the module does not impact how long it takes to capture a structure. Once you're past the warmup cycle all that matters is that your module stays active
예열 사이클과는 달리, 모듈의 사이클 타임은 스트럭처의 소유권 획득에 필요한 시간에 영향을 주지 않음. 예열 사이클이 한 번 지나가면, 모듈이 켜져 있는게 제일 중요함.
* Capital ships have a role bonus that increases the module cycle time by 5x
캐피털쉽들은은 모듈의 사이클 타임이 5배가 되는 롤보너스를 가짐(역주: 이름이 '롤보너스'이고, 사이클 타임이 5배가 되는 것은 실제로는 페널티임).

Two versions:
* T1 with a base 5 minute cycle time and 25km range, costing ~20m isk
* T2 with a base 2 minute cycle time and a 250km range, costing ~80m isk

Now on to the new details. A few players have brought up the idea of putting a fuel use on the Entosis link in our feedback threads, and we discussed the idea further with players at Fanfest. We like the way that fuel use encouraged logistics and supported attacks, and discourages leaving alts logged off behind enemy lines. It also helps break long stalemates in the worst case scenario of neither side being able or willing to engage each other.
We're also adding a small flat mass increase that will apply whenever the Entosis link is online (not just when it's active). This will work much like smaller armor plates, where it has a more noticeable effect on smaller ships than on larger ships.
Finally, we have the fitting and capacitor costs of the module. Like most other modules, T2 will use more cap and require more fitting than T1.
이제 새 디테일을 추가함. 몇몇 플레이어들이 엔토시스 링크 모듈의 연료 소모에 대한 아이디어를 냈고, 우리는 이 아이디어를 팬페스트에서 플레이어들과 토론하였음. 우리는 이 연료 소모 방식이 보급과 지원 부대의 필요성을 고취하고, 후방에 로갓 알트 짱박기의 효용성을 줄일 수 있어 좋다고 생각함. 또한 이 방식은 양측 모두 교전 의사나 능력이 없는 최악의 시나리오에서도 지나치게 긴 교착상태를 유지하지 않도록 도와줄 것임.
우리는 또한 엔토시스 링크가 온라인 상태일 때(활성화되었을 때만이 아니라) 함선의 질량이 약간 늘어나도록 하였음. 이는 작은 아머 플레이트를 장착한 상태와 유사하며, 큰 배보다는 작은 배에 더 큰 영향을 줄 거임.
마지막으로, 우리는 모듈의 피팅치와 캐퍼시터 소모치를 결정하였음. 다른 T2 모듈들과 마찬가지로, T2 또한 T1보다 더 많은 캡과 피팅치를 요구함.

T1 Entosis Link:
* Requires Infomorph Psychology 1
* +250,000 mass when online
* 5 Minute Cycle Time, 25km range
* 10 PWG, 1 CPU
* 50 Capacitor per cycle (0.1666 cap/s)
* Consumes 1 Stront per cycle


T2 Entosis Link:
* Requires Infomorph Psychology 4
* +1,000,000 mass when online
* 2 Minute Cycle Time, 250km range
* 100 PWG, 10 CPU
* 500 Capacitor per cycle (4.166 cap/s)
* Consumes 1 Stront per cycle

(역주: 이 모듈에 있어 T1 / T2의 차이는 다른 모듈과는 달리 착용하는 함급으로 갈리는 느낌임. 피팅치도 그렇고 사거리도 그렇고)

As always, nothing is set in stone and we plan to continue discussing this new module and its impacts with you all over the next few months. This thread will be the new focus for discussion of the Entosis Link and its balance, and I hope that you will all let us know what you think of this version of the proposal and its implications. Thanks!
언제나 그렇듯이, 아직 어떤 것도 확정되지 않았으며 우리는 이 모듈과 그 활용법에 대해 다시 토의하기를 원함.