posted by DGDragon 2015. 3. 6. 17:23

http://evenews24.com/2015/01/26/csm-9-winter-summit-day-4/

Jessica Overview
제시카 오버뷰

CCP Darwin invited the CSM to take a look at the tools used for in-game graphics creation aka Jessica. The tool was demonstrated to the CSM candidates and shows how the CCP graphics team uses Jessica to create videos and other interesting things. While there have been requests to release Jessica to the player-base, CCP does not wish to do this as the software is highly complex and would take a significant amount of time to master.
CCP 다윈은 인게임 그래픽을 만드는데 사용하는 툴인 제시카를 CSM에게 소개함. CSM 지원자들에게 이 툴로 CCP 그래픽 팀이 비디오를 만들거나 다른 흥미로운 작업을 하는 방법이 실연됨. 플레이어들에게 제시카를 공개해주길 바라는 희망이 있었으나, 제시카가 몹시 복잡한 소프트웨어이며 그정도까지 완성도를 높이기에는 시간이 어마무시하게 들어간다는 이유로 CCP는 공개를 바라지 않음.

Art & Graphics
This session was hosted by CCP BasementBen

* The art, graphics and audio teams are now all one department.
아트, 그래픽, 오디오 팀은 이제 모두 한 부서임.

* Since the roll out of Physics Based Rendering, the team is working on the next graphics upgrade called V5++
PBR 적용 뒤 팀은 V5++로 불리는 차세대 그래픽 업글을 준비 중.

* These graphics updates will bring back some of the details lost in recent updates, such as dirt and wear on ship models.
이 그래픽 업데이트는 최근 업데이트하면서 날아간, 배 모델에 있던 먼지나 장식 같은 세부 사항들을 다시 되돌릴 것임.

* Ships that become dirty,worn, or damaged with age are graphical features the team hopes to include.
팀은 배의 연령에 따른 더러움, 마모, 손상 등의 그래픽적 요소를 넣고 싶어함.

* The team is also looking at updating lighting effects such as ship booster effects and how ship’s lighting reacts to ambient changes in its surroundings.
또한 팀은 배의 부스터 이펙트나 빛나는 여러 광원 효과들이 배를 둘러싼 환경에 적용되도록 하고 싶어함.

* Team is also working on a special 10th anniversary CSM Edition Shuttle.
팀은 CSM 10주년 기념 셔틀을 작업 중.

* Lots of polishing of the Graphics and some interesting new additions including kill marks on hulls and renovation of deployable structures.
함체에 킬마크를 새기는 등의 흥미로운 새 요소들이나 설치 구조물의 일신을 포함한 그래픽의 많은 개선이 있음.

* Ship re-designs in the works are Enyo, Ishkur, Sin, Keres, Chimera, Cerberus, and many more. But all ships will be revisited eventually.
Enyo, Ishkur, Sin, Keres, Chimera, Cerberus를 포함해 많은 배들의 리디자인이 진행 중. 그러나 모든 배들이 한번씩은 재검토 될 것임.

* The team is working on balancing out some brightness effects so when they are stacked on top of each other (bubbles for example) they will still show correctly.
발광 효과가 서로 막 쌓여있을 때(예를 들면 버블)도 제대로 그래픽이 표현되도록 작업 중.

* Avatars will not be getting hats.
캐릭터 아바타에 모자 항목은 추가하지 않을 것임.

* Updates to the graphics system being worked on now will allow additional and more complex animations on ships.
배에 좀 더 복잡한 애니메이션을 더 많이 넣을 수 있도록 그래픽 시스템을 갱신 중.

Wrap Up With The EP
이 항목의 대다수는 NDA에 묶여있으며 몇몇 추가 논의는 앞서 함.

Elections, Summits & Communication


* The web-team now has the new election system ready for this year’s elections with some minor tweaks to help make the election process quicker and less time consuming.
올해의 CSM 선거가 좀 더 빠르게, 시간 낭비가 적도록 웹팀이 몇몇 개선점을 적용한 새 투표 시스템을 준비함.

* CCP and the CSM discuss at length a method of ensuring that inactive members of the CSM can be replaced in a fair manner.
CCP와 CSM은 활동하지 않는 CSM 멤버를 공정하게 교체할 수 있는 방법에 대해 길게 논의함.

* Officer roles are now to be permanently removed from future CSMs.
미래의 CSM들에게선 오피서 역할이 영구히 제거될 것임.

* There is a lengthy discussion about ‘permanent’ summit attendees.
'종신' 서밋 참석자에 대해 긴 논의가 있었음.

Community

* The review and registering of fan sites has been assigned to a new person and the backlog is now moving.
팬사이트를 리뷰하고 인증하는 것은 새 인물에게 이관되었고 나머지도 이관 중.

* It has been suggested that the monetization of Twitch Streamers will need to be looked at.
트위치 스트리머를 위한 금전적 보상의 고려가 제안됨.

* Discussion about Alliance Logos, where players can hold the rights to Alliance logos. Final policy is still being drafted and will not be finalised until the update to the art system is completed.
플레이어가 얼라이언스 로고의 권리를 가질 수 있는지 여부가 논의됨. 정책 결정은 여전히 완료되지 않았고 아트 시스템이 업데이트 완료되기 전에는 끝나지 않을 것임.